FINANȚATORI

Hedwig and the Angry Inch

Toate locurile la acest spectacol au fost rezervate.

[visual_button url=”https://goo.gl/forms/jwwgdiYTip6XBwIG2″ style=”default” size=”medium” target=”_self”] Rezervă un loc la acest spectacol [/visual_button]

 

După scenariul de musical-rock semnat de John Cameron Mitchell

Un spectacol de Iris Spiridon

Cu: Istvan Teglas și Răzvan Krem Alexe 

Adaptare muzicală și reorchestrare: Ștefan Mustață, Alexandru Pop
Muzică live: Ștefan Mustață, Alexandru Pop și Adrian Cotoară.
Vocal & Music coach: Ghighi Eftimie

Spectacol nerecomandat persoanelor sub 18 ani

 

Un transgender la București

Hedwig and the Angry Inch: The Missing Half este un spectacol deopotrivă răvășitor și extravagant, montat de Iris Spiridon la Point, după scenariul musicalului semnat de John Cameron Mitchell. În rolul protagonistului – actorul Istvan Teglas.

Cine nu a auzit de controversatul musical „Hedwig and the Angry Inch”? Și iată-l pe Hedwig, într-un concert la București, odată cu lansarea primului său album cu trupa The Angry Inch. Ocazie cu care publicul de aici află povestea transgenderului născut în Berlinul de Est, căruia mama sa obișnuia să-i spună în copilărie o poveste de dragoste din acelea care îți rămân în minte și te fac să îți cauți obsesiv la rândul tău jumătatea.

Hedwig se îndrăgostește de un bărbat care îl cucerește cu ursuleți de gumă, și pentru bărbatul acela e în stare de orice, chiar și să se transforme în femeie sau să fugă în America. Fără să ocolească dezamăgirile, mutilările, umilirile și suferința, va sfârși într-o altă iubire (uneori în teatru e ca în viață!), dar până acolo drumul e lung și show-ul e nebun.

În rolul rebelului Hedwig, Istvan Teglas depășește limite, iese din tipare, este actorul care aduce în spațiul cultural din București un personaj de-o sensibilitate năucitoare, căruia nu-i lipsesc revolta, nici poezia, așa cum nu-i lipsesc nici hazul, nici tragismul. Hedwig cântă, dansează, plânge și râde, momentele se succed cu repeziciune, iar ție, spectatorul, ți se pun în față emoția cea mai pură, dar și distracția și drama. Nu vei ști niciodată dacă Hedwig este un învins sau un învingător, dar ce importanță mai are, când dincolo de victorii personale, de supraviețuire chiar, e dragostea, în privința căreia nu există certitudini. Iar el, Hedwig, pare să știe foarte bine treaba asta.

Pe Hedwig îl poți privi în multe oglinzi, ți se va arăta cu perucile lui, ca o încântătoare divă de cabaret, sau fără nicio perucă, în toată goliciunea, ți se va arăta cu adevărurile, cu neînțelesurile și fricile lui, ți se va arăta curajos și stingher, plin de speranță și total neîmpăcat cu el, cu lumea, cu trupul în care trăiește, cu gândurile care nu îi dau pace, cu cântecele acelea pe care fostul iubit i le furase, cu dreptatea și cu nedreptatea, cu toată dragostea și ura care vor încăpea întotdeauna între doi oameni, cu toate întrebările legate de ființa lui, de vise, de sexualitate. La final, din toate acestea, te va pofti, generos până în pânzele albe, să iei ce îți place.

text de Alina Vîlcan

[visual_button url=”https://caleido.ro/editia-a-ii-a/” style=”default” size=”medium” target=”_self”]Înapoi la program[/visual_button]